måndag 4 januari 2010

Kaffe eller te?


Jag är en te - drickare som gått från svart till grönt till rött!
Dricker aldrig kaffe, men säger ofta "-Ska vi ta en kopp kaffe?"
Och sedan tar jag en kopp te :)

Antar en utmaning som jag hittat i fina bloggen Hemmalycka.
Det gäller att visa hur och var man förvarar sitt kaffe och te.
Eller som i mitt fall, mannens kaffe och mitt te.


Min man, som bara dricker kaffe, mal sin bönor själv.
Bönorna har han i denna burk från Village.



Jag har mina teer i lite blandade burkar.
Just nu gillar jag IKEAS burkar Celeber.

Jag skickar vidare denna utmaning till alla tepimplare och kaffemostrar :)

3 kommentarer:

Martina sa...

Tack för titten på min blogg! Själv är jag kaffedrickare men dricker te ibland fast då måste jag ha en klick honung i :-)
Ha en bra dag!

Erika sa...

Hade jag haft ett kök hade jag gärna visat men nu är det bara trista påsar med byggdamm på.
God fortsättning!

Limetwig sa...

Dricker själv nästan bara kaffe men ibland får jag för mig att dricka te så det finns också i köksskåpen.
Vad fina smycken du gör!
Ja jo det är Sandberg vi har på väggen...

Ha det bäst! Åse