lördag 18 april 2009

På vår balkong....

Vi har lyckan att ha två balkonger. En stor, som är mer som en terrass. Där "bor" vi på sommaren.
På andra sidan huset har vi en liten balkong. Den ligger i skugga största delen av dagen, men har morgonsol! Där brukar jag och mannen i huset äta frukost på sommaren.

Förra sommaren hade vi ingen tid till sådan lyx!
Då la vi nytt tak och målade om hela huset. Det tog 9 veckor!
Balkongen såg inte så inbjudande ut när vårsolen började titta fram.
Men efter lite "piff" nu idag, så längtar jag efter att sitta där i solen med mitt morgonte!

Före "piffet"
Och efter. Solen hann tyvärr runt huset innan jag var klar, så det ser lite mörkt ut.
Funderar på att måla möblerna vita......

3 kommentarer:

Vitt och Blått sa...

Vad mysigt att fixa ordning ute! Det här är den bästa tiden tycker jag! :) Allt spirar och gror och det syns verkligen så fort man gör något! Ha en skön helg i solen, kram E

VIT och PASTELL sa...

Vad mysigt det blir med möbler och lite blommor! Vad härliht med två balkonger. Då kan man välja på sol och skugga! Själv är jag en som gillar skuggan bäst, fniss!

Kram Maria

Anonym sa...

den här blomman..det är ett mysterium.vad heter den när man hittar den ute i en äng? liten och lila.